неделя, 15 февруари 2009 г.

Стратегия за нови играчи

Ако сега започваш и се чудиш къде си попаднал следвай инструкциите по долу, докато събереш опит.

* Включваш се 12 часа след началото, не е задължително повечето предпочитат да са от първата минута в мелето. Ако се решиш да изчакаш получаваш още 12 часа протекция и може да си нападаш без да ти връщат услугата. Първото, което трябва да развиваш това са казарма, жито и най-евтините бойни единици.
* Нападаш непосредствените съседи. Избягвай тевтонци, защото на този етап само те ще имат юнити.
* Инвестираш заграбеното в най-евтините бойни единици и жито най-вече. Не вдигаи ресурсните полета много, максимум до 5-то ниво - всичко се влага в войска и житни полета.
* грабиш мощно, по някое време може да направиш таверна - героя замества няколко човечета, така че е полезен на ранен етап.
* Ако си изпълнил по-горните точки вече имаш условно 6-7-8 нива жита и 100-180 бойни единици. Продължаваш да нападаш всичко без клан или от слаб клан. Също всички които изостават с популацията. За влизане в клан и т.н. не съм говорил, предполага се че вече си дръпнал с популацията и имаш отбор. НЕ СЕ ЗАМЕСВАЙ ВЪВ ВОЙНИ И/ИЛИ ДРУГИ ПРОДЪЛЖИТЕЛНИ КОНФЛИКТИ. Клана ти трябва да е с добра териториялна обособеност(да сте близо един до друг) и да не поддържа прекалено много дипломация която ти връзва ръцете да касираш. Също е добре да имат амбиции за тотална доминация в района.
* Влагаш малко в инфраструктура: пазар 3-4 ниво за да търгуваш плячката; казарма да излизат по-бързо войските; академия за създаване на нови бойни единици, може главна сграда, че скоро ще падне строене
* Усиленото касиране продължава, инвестираш в повишаване на всяко ниво на ресурсните полета. Вече избягваш да нападаш гали заради относително високата бройка капани които може да имат.
* Резиденция, като докато я строиш пускаш склад и хамбар докато стигнат вместимост необходима за заселник. Следват тройка заселници - укриваш ги във трапера на приятел гал, най-безопасно е.
* Нов град - тук има спорове. Най-добре е да бъде поле с 15 или 9 житни полета.
* Ресурсна инжекция от стартовото село за построяване на малко жито, казарма и бухалки в 15ката. След като са готови юнитите тук нападаш само проверени и доходоносни касички - ако губиш юнити ще се наложи да возиш ресурс от първото село за да ги възстановиш, така че е желателно само лесни цели. Препращаш малко скаути (шпионски единици) от главното село да пазят от шпионажи.
* Касирането от двете села едновременно тече с пълна сила. Вече може да инвестираш в ресурсните полета на първото село. Желателно е след като всички са 7-8 ниво да вдигнеш само едно от всеки вид до 10 ниво, правиш сградите даващи бонус ресурс(леярна, тухларна, дъскорезница) и после останалите ресурсни полета.
* Инфраструктурно развитие на първото село: конюшня 10 ниво, академия 15 ниво, работилница 10 ниво. Откриване на нови бойни единици. Построява се и пазар...
* Пазиш си натрупаните евтини единици, дори и вече да решиш да се ориентираш към по-скъпи бойци. Гледаи на тях като на допълнителен източник на доход, а допълнителния доход никога не е излишен. Ранните катапулти са полезни както за теб, така и за клана... Малко кавалерия след като вдигнеш и житото - имат висока издръжка и са скъпи по принцип. Зарязваш досегашния герой и правиш нов - най-добрият нападател. Вдига опит бързо и на 3ти ниво вече замества 15 от подобните си - вдигаш му само атаката и регенерацията, твърде рано е за бонус атаката.
* Ако си имал късмет и заселената 15ка е с добри житни оазиси правиш дворец и местиш столицата, ако не пак резиденция. Касиране на всичко живо, малко инфраструктура в 15ката но водещи са евтини бойни единици и житата.
* Троица заселници и ресурсен град залепен за 15ката. Добре е да е ориентиран към дърво или симетричен 4:4:4:6.
* Развитие на новите села, касиране навред...
* Ако имаш вече подходяща столица: касиране, юнити, жита, касиране, нови юнити жита, касиране, инфраструктура просто за разнообразие: резиденция в новото ресурсно село и ново ресурсно село...касиране, юнити, жита... Ако не си случил на добра 15ка някъде между точки 12-18 дебнеш за идеалната 15ка и заселваш. Ако е чужда собственост - рушиш и строиш, искаш помощ от клана ако не можеш сам.
* Между точки 12-19 вече си се ориентирал към: брадви, тевтонци, катапулти... е

Това е офанзивна стратегия, в която не са споменати защитните единици, но това не значи че трябва да ги забравяте.